Πέρσες του ΚΘΒΕ: «Μια από τις καλύτερες παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας των τελευταίων χρόνων» ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

ΔΙΑΦΟΡΑ
Πέρσες του
ΚΘΒΕ: «Μια από τις καλύτερες παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας των τελευταίων
χρόνων»
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΙΣΧΥΛΟΥ
«ΠΕΡΣΕΣ» ΣΕ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΝΙΚΑΙΤΗΣ ΚΟΝΤΟΥΡΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΠΡΕΜΙΕΡΑ στις 16/7 ΣΤΟ
ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟ ΣΤΙΣ 15 & 16/ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
«Είναι μια από τις καλύτερες παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας που θα έχουν
παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια στην Επίδαυρο και ειδικά στον ελλαδικό χώρο.
Με βάση την εξωστρέφεια που χαρακτηρίζει πλέον το ΚΘΒΕ μπορώ χωρίς ενδοιασμούς
σας πω ότι ναι αυτή η τραγωδία μπορεί να μας εκπροσωπήσει και στο εξωτερικό
επάξια
». Με αυτή τη δήλωση ο Καλλιτεχνικός
Διευθυντής
του Κρατικού Θεάτρου Βορείου
Ελλάδος,
Γιάννης Βούρος
καλωσόρισε και επίσημα τους συντελεστές της καλοκαιρινής παραγωγής του ΚΘΒΕ «Πέρσες» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη, στη διάρκεια της
συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα στο αίθριο του Βασιλικού Θεάτρου.
 
Συγκινημένη και με έκδηλη την
αγωνία της για την πρεμιέρα που πλησιάζει, η σκηνοθέτιδα Νικαίτη Κοντούρη έκανε λόγο για μια παράσταση που προβάλλει τον…
λόγο μέσα σε ένα κλίμα απόλυτης ελευθερίας, η οποία εκμαιεύτηκε από την αρχή
της συνεργασία της με το ΚΘΒΕ. 
«Είναι η πρώτη φορά που δε νιώθω ότι βρίσκομαι σε ανταγωνιστικό πεδίο με
τον καλλιτεχνικό διευθυντή μου. Πραγματικά αυτή η ελευθερία έκφρασης και
κινήσεων που μας προσφέρθηκε απλόχερα από τον Γιάννη Βούρο αποτυπώθηκε στην
παράσταση, στην οποία δώσαμε πολύ βάση στην διερεύνηση του λόγου και πως
αποκρυπτογραφείται αυτό το κείμενο. Οι ‘Πέρσες’ του Αισχύλου είναι μια
παράσταση που προβάλλει τον… λόγο
».
Η κ. Κοντούρη, αναφερόμενη στους
συνεργάτες της, θυμήθηκε τον σκηνοθέτη και θεατρικό συγγραφέα
Μίνω Βολονάκη που έλεγε : «η διανομή
είναι πάνω από το 60% μιας καλής παράστασης
», το οποίο και την καλύπτει
απόλυτα.
Από την πλευρά του ο Γιάννης Φέρτης, που θα υποδυθεί το
βασιλιά Δαρείο, ανακάλεσε στη μνήμη όλων την πρώτη φορά που έπαιξε αρχαία
τραγωδία, το 1973 με τις «Βάκχες» του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Αναφερόμενος στο ρόλο του, ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος –που
συνεργάζεται για Τρίτη φορά με το ΚΘΒΕ- έκανε λόγο για αγγελιοφόρο «ειδικού
βάρους» αφού δεν περιγράφει το χαμό ενός ανθρώπου, όπως συμβαίνει συνήθως στις
τραγωδίες, αλλά το χαμό ενός ολόκληρου στρατού. Στάθηκε κι αυτό στο δυνατό
κείμενο του Αισχύλου λέγοντας ότι ο αγγελιοφόρος θέτει πολλά ζητήματα όπως
μοναρχία – δημοκρατία, βάρβαροι – Έλληνες, ύβρις, πάλη του ανθρώπου με το θεό
κ.ά.
Ο Άκης Σακελλαρίου που ερμηνεύει έναν γυναικείο ρόλο, τη «σπαρακτική»
βασίλισσα Άτοσσα, δήλωσε ότι «η αλαζονεία της εξουσίας σήμερα μας ένωσε. Όλοι
έχουμε ευθύνη. Η παράσταση που ετοιμάσαμε είναι η ανάληψη της δικής μας
ευθύνης».
Ο Γιώργος Κολοβός, που υποδύεται τον ηττημένο βασιλιά Ξέρξη, τόνισε
ότι επιχειρώντας να βρει τις σωστές προσλαμβάνουσες για το ρόλο του στο έργο,
αρκούσε να ανοίξει το παράθυρο ή την τηλεόραση για να δει κατεστραμμένους
βασιλιάδες παντού.
Ο Βασίλης Σπυρόπουλος, κορυφαίος στον «πρωταγωνιστή» ανδρικό χορό των
Περσών, υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι «αυτή η παράσταση είναι ένα στοίχημα όλων
μας απέναντι στην κρίση που περνά η Ελλάδα και ο πολιτισμός».
Η Κλειώ – Δανάη Οθωναίου και η Μομώ
Βλάχου
τόνισαν ότι με αφορμή το ρόλο τους ως νύφες του πένθους είδαν πως
νοιώθουν οι γυναίκες που ζουν με ένα πέπλο μπροστά στα μάτια τους αλλά και πως
νοιώθουν οι γυναίκες των πολεμιστών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *