MANA ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΘΒΕ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΜΣ – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΚΑΙ ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΒΑ

ΔΙΑΦΟΡΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Η ΜΑΝΑ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ» του Μπέρτολτ Μπρεχτ
ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (EMΣ)
Mετάφραση:
Γιώργος Δεπάστας. Σκηνοθεσία: Νικίτα Μιλιβόγεβιτς.
Έναρξη: 20 Οκτωβρίου 2016
Η παράσταση του κλασικού αντιπολεμικού
αριστουργήματος του Μπέρτολτ Μπρεχτ, που γράφτηκε το
1939, ενώ ο
συγγραφέας βρισκόταν αυτοεξόριστος στη Σουηδία,
σηματοδοτεί μια διπλή
επιστροφή στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.
Ο Σέρβος σκηνοθέτης Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς επιστρέφει
μετά από 13 χρόνια
για να σκηνοθετήσει σε νέα μετάφραση του Γιώργου
Δεπάστα
ένα από τα πιο επίκαιρα μπρεχτικά έργα.
Επιπλέον, η ηθοποιός Λυδία Φωτοπούλου, 8 χρόνια
μετά
την τελευταία της συνεργασία με το ΚΘΒΕ, επιστρέφει στη κοιτίδα της
για να ερμηνεύσει τον ομώνυμο ρόλο.

H πρεμιέρα της παράστασης «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά
της» θα δοθεί στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου
2016, στα πλαίσια των  51ων Δημητρίων
2016.
Η Άννα Φίρλινγκ, γνωστή ως Μάνα Κουράγιο, είναι η αντι-ηρωίδα
του
Μπρεχτ. Μάνα τριών παιδιών από διαφορετικούς πατέρες, είναι μια δαιμόνια
εμπόρισσα που
κατά τη διάρκεια του τριακονταετούς πολέμου (1618-1648) αγωνίζεται
να επιβιώσει η ίδια και τα παιδιά της επιστρατεύοντας κάθε μέσο. Στη διάρκεια
των δώδεκα χρόνων, κατά τα οποία διαδραματίζεται το έργο, η Μάνα Κουράγιο α
κολουθεί σταθερά τον
στρατό με το κάρο της και ζει παρασιτικά από τον πόλεμο. Με έντονο αίσθημα
αυτοσυντήρησης και εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα, παμπόνηρη, σκληρή,
αθυρόστομη, η Μάνα Κουράγιο παθαίνει όσα αντέχει και δεν αντέχει άνθρωπος.
Δρώντας με γνώμονα το κέρδος, καταλήγει, στο τέλος, να χάσει ό,τι πιο πολύτιμο
έχει.

Σημείωμα
σκηνοθέτη
Νομίζω ότι η Μάνα Κουράγιο είναι ένα σπουδαίο θεατρικό κείμενο που αφορά το
ελληνικό κοινό καθώς αντανακλά τη σημερινή κατάσταση της χώρας. Έχω την
εντύπωση ότι, δυστυχώς, η Ελλάδα του σήμερα είναι μια Μάνα Κουράγιο. Όπως,
εξάλλου, και η Σερβία. Σε πρώτο πλάνο, όμως, δεν βρίσκεται τόσο η ματαιότητα
του πολέμου, όσο της απληστίας. Εξάλλου, η απληστία είναι και ένα από τα κύρια
χαρακτηριστικά του κόσμου στον οποίο ζούμε. Σχεδόν τα πάντα συμβαίνουν λόγω της
απληστίας. Λόγω των μικρών, εγωιστικών, προσωπικών συμφερόντων μας, χάνουμε
μεγάλα, ασύγκριτα πιο πολύτιμα πράγματα. Η Μάνα Κουράγιο χάνει τα παιδιά της.
Επιπλέον, θα μπορούσαμε να διακρίνουμε και ένα άλλο φαινόμενο: η μία γενιά (η
γηραιότερη) πούλησε την άλλη (την νεότερη). Τέλος, με απασχολεί το γεγονός ότι
αυτή τη στιγμή εκατομμύρια άνθρωποι αναζητούν έναν πιο ήρεμο και αξιοπρεπή τόπο
για να ζήσουν. Η Μάνα Κουράγιο είναι
μια παράσταση που αναφέρεται σε όλα αυτά τα θέματα.
Νικίτα
Μιλιβόγεβιτς
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μουσική: Πάουλ
Ντεσσάου
Μετάφραση: Γιώργος
Δεπάστας
Σκηνοθεσία:
Νικίτα Μιλιβόγεβιτς
Σκηνογραφική επιμέλεια-Κοστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν
Διεύθυνση ορχηστρικού συνόλου: Νίκος Καπετάνιος
Hχητικός σχεδιασμός-Μουσική διδασκαλία: Νίκος Γαλενιανός
Χορογραφίες: Αμάλια
Μπένετ
Φωτισμοί: Στέλιος
Τζολόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Ηλίας
Παπαδόπουλος
Βοηθός σκηνογράφουενδυματολόγου:
Μαρία Μυλωνά
Οργάνωση παραγωγής: Ναταλία Λαμπροπούλου

Διανομή:
Λυδία
Φωτοπούλου
(Mάνα Κουράγιο), Εμμανουέλα Μαγκώνη (Κάτριν, η μουγκή
κόρη της), Ορέστης Χαλκιάς          (Άιλιφ, ο μεγάλος γιος), Εμμανουήλ Κοντός (Έμενταλ, ο μικρός
γιος), Ελευθερία Αγγελίτσα (Νέος
στρατιώτης), Στελλίνα Βογιατζή (Υβέτ
Ποτιέ / Μια φωνή / Νέος Αγρότης), Σοφία
Καλεμκερίδου
(Μάγειρας / Αγρότισσα), Γιώργος
Κολοβός
(Μάγειρας / Λοχίας / Ιεροκήρυκας / Στρατιώτης), Δημήτρης Μορφακίδης (Σιτιστής / Γέρος
συνταγματάρχης / Παλιός στρατιώτης/ Ιεροκήρυκας / Αγρότης ), Αγγελική Νοέα (Στρατολόγος / Στρατιώτης
/ Υβέτ Ποτιέ), Χρήστος Παπαδημητρίου
(Στρατηγός / Ιεροκήρυκας / Αγρότης/ Γραφιάς / Στρατιώτης), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Λοχίας / Ιεροκήρυκας / Στρατιώτης), Αλέξανδρος Σιάτρας (Γραφιάς /
Στρατιώτης / Λοχίας), Μιχάλης Σιώνας
     (Αυτός με τον επίδεσμο/ Μάγειρας).
Μουσικοί
επί σκηνής:
 Άρτεμις
Βαβάτσικα
(μπαγιάν), Ιωάννα Γανίτη (τρομπέτα), Κωνσταντίνος Ιωαννίδης (φλάουτο), Ηρώ Μενέγου            (πιάνο), Θεόφιλος
Μπίκος
(κιθάρα), Ανδρέας
Παπακώστας-Σμύρης 
(φλάουτο), Βαλεντίνη Παπανικολάου (κρουστά), Πασχαλίνα Τσέρνου (πιάνο).
Θέατρο Εταιρείας
Μακεδονικών Σπουδών
Έναρξη παραστάσεων: 20/10/2016
Διάρκεια παραστάσεων: 20/10/2016-29/1/2017
ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Τετάρτη 18:00
Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο 21:00
Κυριακή 19:00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ-ΠΕΜΠΤΗ:
Γενική είσοδος: 5 €
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:
Κανονικό εισιτήριο (Θέσεις πλατείας): 10 €
Εκπτωτικό εισιτήριο: 8 € (Θέσεις εξώστη, Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65)
Ομαδικό εισιτήριο: 7 € (για κρατήσεις άνω των 20 ατόμων)
ΣΑΒΒΑΤΟ & ΚΥΡΙΑΚΗ:
Κανονικό εισιτήριο: 13 € (Θέσεις πλατείας)
Κανονικό εισιτήριο: 10 € (Θέσεις εξώστη)
Εκπτωτικό εισιτήριο: 8 € (Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65)
Ομαδικό εισιτήριο: 7 € (για κρατήσεις 20 ατόμων και άνω)
ΑΝΕΡΓΟΙ: (για όλες τις παραγωγές του ΚΘΒΕ) Δωρεάν
Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή. (20 θέσεις σε κάθε παράσταση για τις παραγωγές
στο Βασιλικό Θέατρο, στην ΕΜΣ και στη Σκηνή Σωκράτης Καραντινός της Μονής
Λαζαριστών / 10 θέσεις σε κάθε παράσταση για τις παραγωγές στο Φουαγιέ ΕΜΣ και
στο Μικρό Θέατρο).
ΑΜΕΑ:
Δωρεάν
Πολύτεκνοι: 5€
Δάσκαλοι-Καθηγητές: 10€
ΑΤΕΛΕΙΕΣ:

Εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, ισχύουν ατέλειες
ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *