Ανακτορικό Συγκρότημα Γαλέριου (Πλατεία Ναυαρίνου) Symphony of Resonances (Συμφωνία των αντηχήσεων) O+A (Bruce Odland/Sam Auinger) 14 IOYΛΙΟΥ

ΔΙΑΦΟΡΑ

Symphony of Resonances (Συμφωνία των αντηχήσεων)
O+A (Bruce Odland/Sam Auinger)




ΙΟΥΛ

14


16:00–22:00:
Ανακτορικό Συγκρότημα Γαλέριου
(Πλατεία Ναυαρίνου)
21:00–23:00:
Ροτόντα













































Η “Συμφωνία των σειρήνων” (1919-1923) του Arseny Avraamov είναι ένας ηχητικός θρύλος, μια τιτάνια δημόσια εκδήλωση που ήταν αδύνατο να ηχογραφηθεί ή να μεταδοθεί. Οι έντυπες παρτιτούρες και κάποια άρθρα του δημιουργού –που ήταν ένας εκκεντρικός συγγραφέας, συνθέτης, ερευνητής και εφευρέτης– είναι τα μόνα που διασώζονται. “Η Συμφωνία των σειρήνων” είναι η εξωραϊσμένη μετάφραση, ενώ ο πρωτότυπος τίτλος, “Συμφωνία των σειρήνων εργοστασίου”, αναφέρεται στα ατμοκίνητα εργαλεία χρονομέτρησης της σύγχρονης βιομηχανικής εποχής. Γοητευμένος από τους ήχους του μέλλοντος, ο Avraamov χρησιμοποίησε όλους τους “μοντέρνους” ήχους που ήταν διαθέσιμοι –από στρατιωτικά πλοία, το πυροβολικό, διάφορα όπλα, τρένα και υδροπλάνα– οι οποίοι μεταμόρφωσαν ολόκληρες πόλεις σε μουσικά όργανα ή γιγάντιες ορχήστρες τις οποίες εκείνος διηύθυνε μέσω των τηλεγραφικών ιστών. Η συμφωνία δημιουργήθηκε για τον εορτασμό της Οκτωβριανής Επανάστασης του 1917, παράγοντας όσο το δυνατόν περισσότερο “μοντέρνο” ήχο.

Σήμερα επιλέγουμε να ακούσουμε. Περίπου εκατό χρόνια αργότερα, οι O+A στοχάζονται τους ήχους του μέλλοντος του Avraamov, οι οποίοι μεταμορφώνονται στο παρόν αφού συντονιστούν με τα ηχοτοπία μας, όπου κυριαρχούν οι μηχανικοί ήχοι. Οι καλλιτέχνες, που ενδιαφέρονται για την ιστορία του θορύβου και της σιωπής, εξερευνούν τα ηχητικά τοπία της Θεσσαλονίκης και τον θόρυβό της. Η δική τους “Συμφωνία των αντηχήσεων” έχει τρία μέρη:
Τετάρτη 12 Ιουλίου / 12:00
Αίθουσα Μανόλης Αναγνωστάκης – Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης
Παρουσίαση του όλου εγχειρήματος.
Οι καλλιτέχνες O+A (Bruce Odland / Sam Auinger) και οι επιμελητές της documenta 14 Elena Sorokina και BonaventureSoh Bejeng Ndikung θα παρουσιάσουν το όλο εγχείρημα.
Η συμμετοχή είναι ανοιχτή για το κοινό, ενώ η παρουσίαση θα γίνει στα αγγλικά, χωρίς διερμηνεία.
Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017 / 17:30-22:00
Ανακτορικό Συγκρότημα Γαλέριου.
“Πρελούδιο, Συντονίζοντας τα ερείπια” (Ηχητική εγκατάσταση).
Στην πλατεία Ναυαρίνου, όπου τα ρωμαϊκά ερείπια περιβάλλονται από τις πυκνοδομημένες πολυκατοικίες των δεκαετιών του 1960 και του 1970, οι O+A χρησιμοποιούν το χτισμένο περιβάλλον ως «αντηχείο» και ενεργοποιούν τα ερείπια του Ανακτόρου του Γαλέριου με ήχους της σημερινής Θεσσαλονίκης, που συλλέγονται από την οδό Τσιμισκή, οι οποίοι αποκτούν αρμονικές διαστάσεις μέσω των «ηχητικών σωλήνων». Ακούμε τους εξαιρετικά συντονισμένους «μοντέρνους» θορύβους, ηχητικά κύματα από την κίνηση των οχημάτων, τα αεροπλάνα, τις μοτοσικλέτες, όλο το σμήνος δραστηριοτήτων που παράγουν οι μεγάλες πόλεις στις μέρες μας.
Ήχος: Thomas Koch
ears symphony
Ears (Attica, 100 BC–400 AD), courtesy Museumslandschaft HessenKassel, photo: Ute Brunel; and graphic design from GORN Magazine, 1923, courtesy Central Research Library of the Theatre Union, Moscow. Image design, Zbynek Baladran, 2017
Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017 / 21:00-22:00
Ροτόντα
“Ρέκβιεμ για την οικονομία της εξόρυξης”
Περφόρμανς για σοπράνο, μεσόφωνο, τενόρο και βαρύτονο, με την οκτακάναλη Ορχήστρα των Πόλεων / Orchestra of CitiesΗ Ροτόντα είναι ένα από τα λίγα κτίρια που παρέμειναν ανέπαφα μετά την πυρκαγιά που κατέστρεψε τη Θεσσαλονίκη το 1917. Δεδομένου ότι έχει χρησιμοποιηθεί ως μαυσωλείο, εκκλησία και τέμενος, είναι ιδανικό κτίσμα για την αντήχηση της ανθρώπινης φωνής, είτε πρόκειται για ύμνους είτε για τραγούδια. Η κλίμακα των τεσσάρων απόλυτα ταιριασμένων ανθρώπινων φωνών χωρίς ενισχυτή σε αυτόν τον χώρο θα είναι ένας δραματικός αγώνας με τους καταγεγραμμένους ήχους της πόλης.
Τραγουδούν: Sarah Chalfy – σοπράνο, Hai-Ting Chinn –μεσόφωνος, Christopher Sokolowski – τενόρος, Mark Sans Uhleman – βαρύτονος
Ήχος: Mark Fuller
Orchestra of Cities: Sam Auinger, μαέστρος – Bruce Odland
Είσοδος ελεύθερη (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας).
Σάββατο 15 Ιουλίου – Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2017(καταληκτική ημερομηνία της έκθεσης documenta 14 στο Κάσελ)
“Coda”, ηχητική εγκατάσταση των O+A
Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Μονή Λαζαριστών)
Το έργο Coda θα παρουσιαστεί στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το οποίο στεγάζει τη Συλλογή Κωστάκη με έργα της ρωσικής πρωτοπορίας, ένα από τα πιο αξιόλογα δείγματα του μοντερνισμού. Η συλλογή συγκεντρώθηκε από τον Γεώργιο Κωστάκη την εποχή όπου η πρωτοποριακή τέχνη ήταν παράνομη στη Ρωσία και περιλαμβάνει σπάνιο αρχειακό υλικό από τα μουσικά πειράματα των πρωτοποριακών καλλιτεχνών.
Σχετικά με τους O+A (Bruce Odland / Sam Auinger)
Οι O+A ακούν και καταγράφουν τους ήχους του μοντερνισμού σε πόλεις όλου του κόσμου εδώ και τριάντα χρόνια. Πιστεύουν ότι αν δεν καταλάβουμε τους θορύβους μας δεν θα καταλάβουμε τον εαυτό μας. Τη δεκαετία του 1990 άρχισαν να χρησιμοποιούν τους λεγόμενους «ηχητικούς σωλήνες» για να μετατρέψουν τον θόρυβο της πόλης σε αρμονία και να βρουν μουσικές πληροφορίες σχετικά με τους ήχους της καθημερινότητας. Σύντομα αντιλήφθηκαν ότι άκουγαν τη μουσική του ανθρώπινου σμήνους, τους ρυθμούς της ώρας αιχμής, τον παλμό της οικονομίας.
Επιμέλεια: Elena Sorokina και Bonaventure Soh Bejeng Ndikung
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Δήμος Θεσσαλονίκης
Τμήμα Διοργάνωσης Εκδηλώσεων & Φεστιβάλ
Κουντουριώτου 17 – Λιμάνι 
Τ: 2313 318208
Symphony of Resonances
by O+A (Bruce Odland / Sam Auinger)
Arseny Avraamov’s Symphony of Sirens (1919–1923) is a sonic legend, a gigantic public event that was impossible to record or to transmit. Text scores and some articles by its creator—an eccentric author, composer, researcher, and inventor—are all that remains. Symphony of Sirens is a beautified translation, the original title, Symphony of Factory Horns, refers to the steam powered timekeepers of the modern industrial age. Fascinated by the noises of the future, Avraamov employed all of the “modern” sounds available to him—military boats, artillery, guns, locomotives, and hydroplanes—which transformed entire cities into enormous musical instruments or gigantic orchestras conducted by Avraamov from telegraph poles. The symphony was conceived to celebrate the 1917 October Revolution, passionately producing as much “modern” sound as possible.
Today, we choose to listen. Almost one hundred years later, O+A reflect upon Avraamov’s sounds of the future, transformed into the present, by listening to our machine-dominated soundscapes and tuning them. Interested in the history of noise and silence as part of their practice, the artists research the sonic sites of Thessaloniki and its noise and soundscapes. Their Symphony of Resonances consists of three parts.
The program in detail:
Friday 14 July, 2017 / 17:30–22:00
Galerius Palace
*Prelude, Tuning the Ruins*
Taking place in Navarino Square, where Roman ruins are tightly surrounded by densely packed 1960s and 1970s apartment blocks, O+A use this constructed environment as their “resonating chamber,” activating the ruins of the Palace of Galerius with the sounds of today’s Thessaloniki, reduced to harmonic proportions through their “tuning tube.” We listen to harmonically tuned “modern” noises—sound waves from traffic, jets, motorcycles, the entire swarm of activity produced by large cities today.
Sound: Thomas Koch
Friday 14 July, 2017 / 21:00-22:00
Rotunda
*Requiem for the Extraction Economy*
The Rotunda is one of a few buildings that remained intact after Thessaloniki was destroyed by fire in 1917. Having been used as a mausoleum, a church, and a mosque, it is ideally suited for the resonance of the human voice—chanting or in song. The scale of four perfectly matched unamplified human voices within this space will be in a dramatic struggle with the recorded resonances of the city.
Singers: Sarah Chalfy, soprano; Hai-Ting Chinn, mezzo-soprano; Christopher Sokolowski, tenor; Mark Sans Uhleman, bass
Sound: Mark Fuller

Free entrance (fisrt come, first served)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *