Πρόγραμμα Προβολών Σινέ Αθήναιον Θεσσαλονίκης (09/01 ως 15/01/2025)

Event SKG ΘΕΑΜΑΤΑ Θεσσαλονίκης ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Πρόγραμμα Προβολών Σινέ Αθήναιον Θεσσαλονίκης (09/01 ως 15/01/2025)

 

BETTER MAN

ΑΙΘΟΥΣΑ 1

Πέμπτη στις 21:00
Παρασκευή στις 21:00
Σάββατο στις 21:00
Δευτέρα στις 21:00
Τρίτη στις 19:15
Τετάρτη στις 19:15

ΠΑΡΘΕΝΟΠΗ | PARTHENOPE

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παρασκευή στις 17:30
Τρίτη στις 19:15
Τετάρτη στις 19:00

ΜΙΚΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΑ | SMALL THINGS LIKE THESE

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμπτη στις 19:15
Παρασκευή στις 19:15
Σάββατο στις 19:15
Κυριακή στις 21:00
Δευτέρα στις 19:15
Τρίτη στις 21:30
Τετάρτη στις 21:30

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμπτη στις 21:30
Δευτέρα στις 21:30
Τρίτη στις 17:30

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ | THE RETURN

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμπτη στις 17:45
Παρασκευή στις 21:30
Σάββατο στις 17:45
Κυριακή στις 17:00
Δευτέρα στις 17:45
Τρίτη στις 21:30

ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΗ | LOVEABLE

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμπτη στις 17:30
Παρασκευή στις 17:30
Σάββατο στις 17:30
Κυριακή στις 19:00
Δευτέρα στις 17:30
Τρίτη στις 17:30
Τετάρτη στις 17:30

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Δευτέρα στις 19:45

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Σάββατο στις 16:00

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Κυριακή στις 15:30

ΟΙ ΣΟΥΠΕΡ ΣΚΑΝΤΑΛΙΑΡΗΔΕΣ | THE SUPER ELFKINS

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Σάββατο στις 16:15

ΟΛΕΘΡΙΑ ΣΧΕΣΗ | FATAL ATTRACTION (1987)

Σάββατο στις 00:00

ΜΠΑΛΑΚΙΑ ΤΡΙΤΟΥ ΤΥΠΟΥ | SPACEBALLS (1987)

Σάββατο στις 00:00

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ SOLARIS
Η ΜΗΔΕΙΑ

Η «ΜΗΔΕΙΑ» ΤΟΥ ΠΑΖΟΛΙΝΙ

Η Κινηματογραφική Λέσχη Solaris επανέρχεται, μετά την εορταστική περίοδο, με ένα
αριστούργημα του πρωτοποριακού σκηνοθέτη, Πιέρ Πάολο Παζολίνι. Η «Μήδεια»
(1969) έρχεται δύο χρόνια μετά τον «Οιδίποδα», του ίδιου σκηνοθέτη. Θα προβληθεί
στο Κινηματοθέατρο Αθήναιον, Βασ. Όλγας 35, στην Θεσσαλονίκη (κοντά στην
στάση του Μετρό Ευκλείδης), την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025, στις 9.30 μμ. Την
ταινία θα προλογίσει ο θεωρητικός του κινηματογράφου Γιάννης Φραγκούλης, ο
οποίος θα συντονίσει την συζήτηση που θα ακολουθήσει.
Ο Ιάσωνας επιστρέφει από την αργοναυτική εκστρατεία, έχοντας το Χρυσόμαλλο
Δέρας. Είναι έτοιμος να παντρευτεί την Γλαύκη, κόρη του Κρέοντα. Κάνοντας, όμως
αυτό, εγκαταλείπει την σύζυγό του που υποφέρει, τη Μήδεια, που είναι επίσης η
μητέρα των δύο παιδιών του. Όταν ο βασιλιάς εξορίζει τη Μήδεια, εκείνη
καταστρώνει ένα δόλιο σχέδιο εκδίκησης. Ο Παζολίνι μένοντας πιστός στον μύθο
γυρίζει το μεγαλύτερο μέρος της  ταινίας στην Καππαδοκία. Την πλαισιώνει μουσικά
με ακούσματα κλασικής ιρανικής και παραδοσιακής ιαπωνικής μουσικής όπως και
άλλα έθνικ παραδοσιακά κομμάτια. Έτσι τονίζει την πρωτόγονη φύση των
ανθρώπων, της Μήδειας, μέσα από ιεροτελεστίες και ανθρωποθυσίες.
Μια μυθική ιστορία αγάπης, προδοσίας και εκδίκησης. Η Μήδεια είναι μια
συναρπαστική σύγκρουση των φροϋδικών και μαρξιστικών θεωριών από τον πιο
εμπνευσμένο σκηνοθέτη της Ιταλίας. Το δράμα του Ευριπίδη, προσαρμοσμένο, υπό
το ανατρεπτικό όραμα του Παζολίνι για τις προσωπικές και εθνικές συγκρούσεις, με
την Μαρία Κάλλας να προσφέρει μια εξαιρετική ερμηνεία ως η υψηλή ιέρεια Μήδεια,
της οποίας η αγάπη απειλείται από την διεφθαρμένη πολιτική φιλοδοξία. Ένα
ζωντανό και αισθητικά προκλητικό θέαμα. Η ταινία είναι ένα πολύπλοκο μείγμα
κλασικής μυθολογίας και σύγχρονης κοινωνικής κριτικής.
Το 1967 ο Πιέρ Πάολο Παζολίνι είχε πει αυτά που θα ήταν, ένα χρόνο αργότερα,
προμετωπίδα την σχεδόν παγκόσμιας εξέγερσης που την ξέρουμε ως Μάη του ’68.
Σε αυτή την ταινία η φροϋδική θεώρηση του οιδιποδείου συμπλέγματος θέτει
επιτακτικά το αίτημα για απόλαυση, ερωτική και άλλη, αμφισβητώντας τα θεμέλια της
καπιταλιστικής κοινωνίας. Η «Μήδεια» παρήχθη το 1969, αν και 7 ταινίες χωρίζουν
τις δύο ταινίες, με άλλα λόγια σε δύο χρόνια ο Παζολίνι έκανε 8 ταινίες, ανάμεσά τους
το αριστουργηματικό «Θεώρημα» (1968). Στην «Μήδεια» ο αρχαιοελληνικός μύθος
είναι η αφορμή να μιλήσει για την διαφθορά της εξουσίας.
Είναι πολύ εύκολο για το θεατή να κάνει τους παραλληλισμούς. Από την τραγωδία
του Ευριπίδη στο 1969 και από εκεί στην εποχή μας η διαφθορά της εξουσίας
παραμένει η ίδια. Η βία που αυτή εξασκεί όταν κινδυνεύει τώρα είναι πιο ισχυρή. Με
την αρχαία ελληνική τραγωδία και με την παζολινική μεταφορά της μπορούμε να
δούμε την βία στην σύγχρονή της έκφανση. Το επόμενο στάδιο είναι να την
αμφισβητήσουμε, αν πιστεύουμε ακόμη στην ελευθερία του ανθρώπου και στις αξίες
που διέπουν μια υγιή κοινωνία. Η Μαρία Κάλλας, στην μοναδική συμμετοχή της στον
κινηματογράφο, απογειώνει την ταινία και της χαρίζει ένα σπάνιο αισθητικό μεγαλείο.
ΜΗΔΕΙΑ
Σκηνοθεσία: Pier Paolo Pasolini

Σενάριο: Pier Paolo Pasolini, Ευριπίδης (τραγωδία)
Φωτογραφία: Ennio Guarnieri
Μοντάζ: Nino Baragli
Μουσική: παραδοσιακή μουσική έθνικ
Ήχος: Carlo Tarchi
Κοστούμια: Piero Tosi
Σκηνικά: Dante Ferretti
Παραγωγοί: Georges Chappedelaine, Bino Cicogna, Marina Cicogna, Franco
Rossellini
Ηθοποιοί: Μαρία Κάλλας (Μήδεια), Massimo Girotti (Κρέοντας), Giuseppe Gentile
(Ιάσονας), Margareth Clémenti (Γλαύκη), Paul Jabara (Πελίας), Gerard Weiss
(δεύτερος Κένταυρος), Sergio Tramonti (Αψίρτο, αδελφός της Μήδειας), Luigi Barbini
(αργοναύτης), Luigi Masironi (Ιάσονας 5 ετών), Michelangelo Masironi (Ιάσονας 13
ετών)
Χώρα παραγωγής: Ιταλία, Γαλλία, Δυτική Γερμανία
Γλώσσα: ιταλικά
Έτος παραγωγής: 1969
Είδος: τραγωδία
Διάρκεια: 118΄.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Προβολή την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025, στις 9.30 μμ στο Κινηματοθέατρο
Αθήναιον, Βασ. Όλγας 35, στην Θεσσαλονίκη (στάση Φάληρο ή σταθμός Ευκλείδης
του Μετρό). Ακολουθεί συζήτηση με το κοινό που συντονίζει ο θεωρητικός του
κινηματογράφου Γιάννης Φραγκούλης, ο οποίος θα προλογίσει την ταινία.

Τετάρτη στις 21:15

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *