MYKONOS BIENNALE – DESTINATION CRISIS AND PAGANISM 21 – 23 IOYNIOY 2013

ΔΙΑΦΟΡΑ
Στις 21 Ιουνίου, ημέρα του θερινού ηλιοστασίου εγκαινιάζεται στην Μύκονο ο θεσμός της Μπιενάλε Μυκόνου. Οι εκθέσεις και τα έργα των καλλιτεχνών απλώνονται σαν δίχτυ στα μουσεία, στο κτίριο της Καλών Τεχνών, στο σχολείο, στους μύλους, σε διάφορα αρχοντικά παλιά κτήρια, ενώ ταυτόχρονα μουσικές περφόρμανς επιμελημένες από τον Σαξοφωνίστα Δημήτρη Βασιλάκη και χορευτικά δρώμενα του Κωνσταντίνο Ρήγου εμπλουτίζουν το πρόγραμμα που καταλήγει σε ένα διεθνές video film festival στον χώρο του Σινε Μαντώ. Περισσότεροι από 70 διεθνείς καλλιτέχνες μεταξύ των οποίων ο Lucas Samaras, ο Steve Mc Queen, η Karen Finley, o Takis, ο Apichatpong Weerasethakul, η Colette Lumiere, o Stephen Antonakos, η Chiara Clemente και άλλοι πολλοί Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες τιμούν την έναρξη την Mykonos Avant Biennale / DESTINATION που οργάνωσαν με πρωτοβουλία τους η καλλιτέχνης Λυδία Βενιέρη και ο σκηνοθετης Αντώνης Κιούκας.

Γνωρίζοντας τον ιδιαίτερο εναλλακτικό χαρακτήρα που έχει ήδη κατοχυρώσει την Μύκονο στον χώρο της πρωτοπορείας ,το νησί που αγαπήθηκε από ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών, της μόδας και του θεάματος ,όπως ο Πικάσσο ,ο Μπρετόν και την ενδιαφέρουσα πλευρά μιας παράδοσης που τείνει να σβήσει, αποφάσισαν να ενεργοποιήσουν τις δυνάμεις τους και να στήσουν ενα θεσμό που αμέσως αγκαλιάστηκε από πολλούς διεθνείς επιμελητές και Έλληνες καλλιτέχνες. Οι πρωτότυπες εκδηλώσεις περιλαμβάνουν το τύλιγμα ενός Μύλου από τον δράκο / κήτος του Ιάπωνα καλλιτέχνη Nobuhiro Ishihara, ποιητικά δρώμενα στη Δήλο και θεατρικά πάρτυ όπου συμμετέχουν οι θεατές. Το θέμα της εισαγωγικής αυτής Μπιενάλε-Προορισμός είναι “Τέχνη και Παγανισμός”.

Κρίσις και Παγανισμός 

Το θεμα Κρισις και Παγανισμος ειρωνευεται την επιλογη της Ελλαδας σαν χωρα που πρωταγωνιστει στο σεναριο “επιχειρηση κριση”. Η Κριση τιμωρει παραδειγματικα την παγανιστικη Ελλαδα που τεμπελιαζει χορευ?ει κα πι?νει σαν τον γνωστο? νο?τιο λατι?νο εραστη? τζι?τζικα του παραμυθιου?. Καθω?ς η Ελλα?δα δεν σοβαρευ?εται καθο?λου σαν α?λλος Πινο?κιο πει?θεται απο τη γα?τα και την αλεπου?, τις πλου?σιες βο?ρειες ενη?λικες φιλενα?δες της, ο?χι μο?νο κα?νει σκασιαρχει?ο αλλα και ξεπουλα? τα βιβλι?α της με αποτε?λεσμα να χρειαστει? ο Γεροτζεμπε?το να πουλη?σει το παλτο? του. Τιμωρημε?νη η Ελλα?δα τω?ρα στεναχωριε?ται με τους πεινασμε?νους Τζεμπε?τους,τα ξεριζωμε?να δα?ση της Χαλκιδικη?ς,τις μαυρισμε?νες ηλιακε?ς πλαγιε?ς, αλλα? και τα διεθνη? μι?ντια που την βρι?ζουν σε σημει?ο ανι?ας. Αργι?α μη?τηρ πα?σης κακι?ας κι η Ελλα?δα ειναι και α?νεργη. Α?νεργη με 17 εκατομυ?ρια τουρι?στες που θε?λουν να την δουν να κολυμπα? να τραγουδα? και να χορευ?ει γιατι ω συ?μπτωση! Ει?ναι καλοκαι?ρι κι ο Α?δωνης ει?ναι πα?νω στην Γη μαζι με την Περσεφο?νη και τον τζι?τζικα τον κιθαρωδο? και …παγανι?ζουν. Θεωρει?ται εργασι?α ο χορο?ς της κοιλια?ς; Κι αν ναι, πο?τε παι?ρνει κανει?ς την συ?νταξη? του; Ει?ναι η συ?νταξη υποχρεωτικη?; Χορευ?ουν τα νηστικα? αρκου?δια; Οι γε?ροι χορευ?ουν; Η?ταν η Αυτοκρα?τειρα Θεοδω?ρα κο?ρη αρκουδια?ρη κι ο Ιουστινιανο?ς ανη?ψι Αλβανου? μετανα?στη; Τι σχε?ση ε?χει η Ευρω?πη με την Ιερη? Συμμαχι?α; Επιστρε?φουμε στην εποχη? της αυτοκρατορι?ας; Αν το χρη?μα ειναι η Κρι?ση κι ο παγανισμο?ς η Φυ?ση,ει?ναι η σχε?ση τους ανταγωνιστικη?; Σαν τις δυο Α?ννες του Μπρεχτ στα επτα? θανα?σιμα αμαρτη?ματα οι ρο?λοι εναλα?σσονται στον ρυθμο? της παγκο?σμιας υποκρισι?ας, καθως τα πουλια? τραγουδου?ν, τα κυ?ματα παφλα?ζουν κι η μαγικη? νεραιδα του Πινο?κιο με την μορφη? της Τε?χνης παλευ?ει με το Τζινι του Αλαντι?ν και των τριων καταναλωτικω?ν ευχω?ν του. Η συνε?χεια συνεχι?ζεται στην εναλλακτικη? Μυ?κονο την οποι?α φε?τος θα επισκεφτει? ο γνωστο?ς γυμνιστη?ς αυτοκρα?τωρ με τα καινου?ργια ρου?χα του.

The Artists

Robert Adanto / Nikos Alexiou / Carlos Amorales / Lydia Andrioti / Stephen Antonakos / Panagiota Apostolopoulou / Avgi-Maria Atmatzidou / Manolis Baboussis / Jan Baracz / Andries Botha / Nicaela Callimanopulos / Leonidas Chalepas / Manolis Charos /Stanislav Chertenkov / Chiara Clemente / trap/έ/ζ?ν collective / Kristina Colovic / Lydia Dambassina / Jaime Davidovich / Gregory de la Haba / Pato Hebert / John Henry / Raul Hott / Eve Vaterlaus and Peter Fend / Alexis Fidetzis / Karen Finley / Robert Flynt / Yannis Gazetopoulos / Peter Gerakaris / Giullia Ghiani / Theodoulos Gregoriou / Raul Valdes Gonzalez aka Raupa / Rosalinda Gonzalez / Shalom Gorewitz / Olga Goulandris / Heidi Hatry / Mark Hadjipateras / Jon Henry / Garry Indiana / Nobuhiro Ishihara / Marie Voyatzis Jacotey / Brad Kahlhamer / Linzy Kalup / Jason Karaindros / Danai Katopodi / Anita King / Andonis Kioukas / Panos Kouros / Tao Kulczycki/ Tyrone Lebon / Aleta Lee / Colette Lumiere / Nicaella Kallimenopoulos / Esmeralda Kosmatopoulos / Harris Kondosphyris / Panos Kostouros / George Kyprianidis / Panos Kouros / Tao Kulczycki / Esther Lemi / Kalup Linzy / Perpetual Art Machine / Christos Markogiannakis / Marjan Moghaddam / Steve Mc Queen / Dean Monogenis / Eleni Mylonas / Trine Nedreas / Melina Nicolaides / Maria Nymfiadi / [dNASAb] / ORLAN /Aga Ousseinov / Maria Papadimitriou / Richard Pasquarelli / Ben Patton / Katie Peyton / Kostas Picadas /Mano Pontikakis / Pepa Prieto / Marianna Sangita Røe / Konstantinos Rigos / Alfredo Romano / Fotis Sagonas / Camila Santin / Katerina Skassi / Renas & Tania La Target / Lucas Samaras / Cam Santin / Kate Shaw / Raphaele Shirley / Takis / Philip Tsiaras / Betty Tompkins / Cindy Tower / Pedro Tyler / trap/έ/ζ?ν collective / Dimitris Vassilakis / George Vdokakis / Lydia Venieri / Adonis Volanakis / Theodoras Vogiatzidis / Iria Vrettou / Tassos Vrettos / Quattara Watts / Apichatpong Weerasethakul / Lee Wells / Alison Williams / Lewis Teague Wright / Ru Xiaofan /Phyllis Yampolsky / Manolis Zaharioudakis / O Zhang / Agni Zotis / Theodoros Zafeiropoulos / Vanessa Zouganelis
Artistic Director: Lydia Venieri
Executive Producer: Andonis Kioukas
Curators: Pier Luigi Tazzi, Lee Wells, Katie Peyton and Ed Steinberg.

For more information and media please contact:

Lydia Venieri
+30-6934-693714
lydia@mykonosbiennale.org

Andonis Kioukas
+30-6937-048151
andonis@mykonosbiennale.org

http://www.mykonosbiennale.org


MYKONOS BIENNALE 2013 – DESTINATION

CRISIS AND PAGANISM

21st – 23rd June
This is not a biennial…
It is a symposium where Art and Philosophy meet with the extraordinary energy of Mykonos.
The First Mykonos Biennale is an artist-run, avant-garde festival of new media, film and art. Opening on the Summer Solstice, the Biennale brings over 100 international artists to the ancient islands of Mykonos and Delos, Greece to present their work and address this year’s theme, “Crisis and Paganism.“

During the day, the islands will be transformed through exhibitions, performances and installations engaging the destinations’ many museums, monuments, and historic sites. After the sun sets, the participants will converge at the Cine Manto open-air garden theater for lively discussions, debates and nightly film screenings.

Mykonos, Greece’s most legendary island, has been beloved by artists and intellectuals since the beginning of documented history. From Homer, to Picasso and Breton, to Jean Paul Gaultier, artists have long regarded the island to be a symbol of progressive and transcendental thought. This legacy makes Mykonos the ideal host for this curatorial initiative.

Crisis and Paganism
The theme mocks the Crisis Industry’s choice of Greece as a main protagonist in their current financial disaster scenario. The crisis punishes in an exemplary way paganistic Greece, who is idly dancing and drinking as the “southern latino lover”, the grasshopper of Aesop’s story.
Greece as the juvenile Pinocchio is persuaded by the cat and the fox, the northern rich buddies, to sell his books while the old Geppetto must sell his coat to pay the bills. With the broken Geppettos, the uprooted forests of Chalkidiki, the blackened valleys of solar panels, Greece is depressed and bullied by the global media. “Idleness is the mother of evil” and Greece is unemployed. 17 million tourists want to see her swim, sing and dance because, oh what a coincidence! It’s summer, Adonis with Persephone are back on earth feasting together with the guitar playing grasshopper. Is belly dancing considered a legitimate job? And if yes, when do the people qualify for their pension? Is retirement obligatory? Can the hungry bear cubs dance? Can old men dance? Was the empress Theodora the daughter of a bear tamer? Was the emperor Justinian the nephew of an Albanian immigrant? What connects Europe with the Holy Alliance? Has the age of the empire returned? If money is the Crisis and Nature is paganism, then is this relationship an oxymoron? As both Annas in Brecht’s Seven Deadly Sins, the role of morality changes at the beat of global hypocrisy. As the birds sing, the waves unravel and Pinocchio’s fairy is disguised as Art and wrestles with Aladdin’s genie and the three consumer wishes. To be continued in alternative Mykonos where the renowned nudist emperor will visit with his new clothes.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *